۲۱ قانون انکارناپذیر رهبری جان مکسول شامل کلی قوانی بینظیر می باشد که در مسیر رهبری و مف شمارا یاری می کند .

امروز می خواهیم به یکی از این ۲۱ قوانبن بپردازیم

قانون شماره ۱۵ قانون پیروزی

قانون پیروزی می گه رهبرها راهی رو پیدا می کنن تا تیم پیروز بشه.

به بیان دیگه رهبرها توانایی این رو دارن که پیروزی رو برای افراد به ارمغان بیارن. رهبرهای پیروز راه های جایگزینی رو پیدا می کنن تا بدون استثنا پیروزی رو به ارمغان بیارن.

متوجه می شن که برای به دست آوردن پیروزی چه کاری باید انجام بشه. بعد با هرچیزی که در چنته دارن می رن دنبالش.

مثال کلاسیک کسی که قانون پیروزی رو متوجه شد مایکل جردن بود. توانایی این رو داشت که تیم رو به پیروزی برسونه.

وقتی به تیم واشنگتن توی ان بی ای رفت، تیمی که خیلی خیلی پایین بود، با تیم رفته تا توی پلی آف بازی کنه. چون هر چیزی کمتر از پیروزی برای مایکل جردن غیرقابل قبوله.

شما به من یه رهبر که این قانون رو به درستی انجام می ده رو نشون بدید و من به شما فردی رو نشون می دم که از باختن متنفره . چون وقتی به تمامی رهبرهای بزرگ تاریخ نگاه می کنم همه از این قانون پیروی می کنن.

چه توی کشور ما باشه مثل جرج واشنگتن، که به خاطر این شناخته می شه که کشورمون رو از قوانین بریتانیایی نجات داد و شش سال از زندگیش رو گذاشت، به ندرت می رفت خونه، با سربازها می موند تا مطمئن شه پیروزی رو به ارمغان میارن.

چه جرج واشنگتن چه آبراهام لینکلن که توی بدترین دوره ی تاریخ ما یعنی جنگ داخلی، زمانی که می دونست قراره تیره ترین روزگار ما باشه، تونست آمریکا رو بکشه بیرون و به چیزی که الان هست تبدیل کنه.

همه ی رهبرهای بزرگ قانون پیروزی رو درک می کنن. رهبر مورد علاقه ی من رهبر انگلیس طی جنگ جهانی دوم یعنی وینستون چرچیله.

اجازه نداد نازی ها کنترل اروپا رو به دست بگیرن .توی تیره ترین روزها سخنان پیروزمندانه رو برای مردمش می گفت.

قانون انکارناپذیر رهبری جان مکسول

من این جمله رو دوست دارم. وینستون چرچیل می پرسه: هدف ما چیه؟ تو یه کلمه پاسخ می دم: پیروزی، پیروزی به هر قیمتی، پیروزی با وجود تمامی ترورها، پیروزی بدون توجه به اینکه راه چقدر سخت و طولانیه، بدون پیروزی قرار نیست نجات پیدا کنیم.

قانون پیروزی چه شکلیه؟ بیاید یه تصویر روش قرار بدیم تا بتونیم درکش کنیم. بیاید قانون پیروزی رو قابل لمس کنیم.

اول از همه رهبری مسئوله. شما به من رهبری که تیمش رو به پیروزی می رسه رو نشون بدید و من به شما رهبری رو نشون می دم که مسئولیت پذیره. وقتی شکست می خورن هم مسئولیت رو قبول می کنن.

می گن مشکل منه، من رهبر بودم. اولین بخش قانون رهبری اینه که رهبر مسئولیت رو قبول کنه بهونه ای در کار نباشه.

یه سری افراد هستن که هربار که یه مشکل به وجود میاد ۱۷ تا دلیل میارن که تقصیر اونا نبوده. اما و اگر و اما و اگر. اگه اما و اگر آجیل و آب نبات بود می تونستیم یه کریسمس خوب داشته باشیم.

21 قانون انکارناپذیر رهبری جان مکسول