برای شروع کسب و کار چه باید کرد ؟ این اولین سوالی هست که باید در شروع هر کاری به ذهنتان برسد .
راه اندازی یک کسب و کار آن هم در شرایط کنونی اقتصادی و بازار موجود و همچنین وجود رقبا و وضعیت مالی اشخاص ، کمی سخت به نظر می رسد .
اما این نکته را فراموش نکنید که هیچ کاری بدون تلاش و سختی به ثمر نمیرسد .
اما این سختی نیازمند یک راهنما یا یک نقشه هست که بتوانید با این نقشه راه کسب کار خود را پیش ببرید و بتوانید با درایت موفقیت را در هر لحظه حس کنید .
اما لازمه این نقشه راه چیست ؟

هدف گذازی

هدف گذاری باعث می شود جهت حرکت خود را در کسب و کارتان گم نکنید و بتوانید در صورتی که از مسیر کسب و کارتان خارج شدید و یا مسیر را فراموش کردید ، بسرعت به مسیر بازگردید . این را بدادنید که هدف گذاری به این معنی نیست که فقط یک هدف بلند مدت برای خود انتخاب کنید ، باید چندین هدف ، درفواصل زمانی مختلف تائین کنید تا هم با رسیدن به هدف های کوتاه مدت روحیه خودتان راحفظ کنید و هم اینکه شاید با دستیابی به اهداف کوتاه مدت و گذر زمان و کسب تجربه ، اهداف بلندمدتتان تغییر کنید و کسب و کارتان سمت و سوی جدیدی بگیرد . پس برای شروع کسب و کار حتما هدف گذاری کنید .

طراحی نقشه رسیدن به اهداف

وقتی هدفتان را مشخص کردید ، آن هدف بر روی نوک قله می باشد و رسیدن به نوک قله نیازمند دانستن مسیر می باشد . شروع کسب و کار در قدم اول و دامنه کوه هستید.
پس شروع به کشیدن نقشه کنید و نیازهای این سفر را بسنجید ، موقعیت خود را واقع بینانه ببینید ، بازاری که در آن قرار خواهید کرفت را بشناسید و همچنین ویژگی هایی که خود و اطرافیانتان دارند را شناسایی کنید و از انها به نفع خودتان استفاده کنید .
خیلی از افراد از این نکته قافل می شوند که اطرافیان می توانند کمک بزرگی باشند . این که بتوانیم از قابلت های انسان های اطرافمان و نزدیکانمان با خبر باشیم باعث می شود با کمترین هزینه و همچنین با بالاترین اطمینان مشکلاتتان را پشت سر بگذارید .

پیدا کردن بازار هدف

بازار های بسیاری وجود دارند اما ، محصول شما باید در بازار هدف بازاریابی شود و بفروش برسد . برای شروع کسب و کار خود باید بر روی پیدا کردن بازار هدف خود تمرکز کنید .
این که بدانید ویژگی محصول شما چیست و این که افرادی که به آن نیاز دارند در کدام بازار قرار دارند یک اصل اساسی در موفقیت یک کسب و کار است .بازار هدف همیشه بازاری جدا نیست ، شاید بخشی از یک بازار بزرگ باشد . داستن ویژگی های محصولتان و همچنین ، اینکه محصول شما چه مشکلی را حل می کند ، باید هدف شما در بازار باشد .

برای شروع یک حرفه یا کسب و کار چه باید کرد ؟