راه اندازی کسب و کار اینترنتی سودآور – بازاریابی ایمیلی –

۱-یک نیاز بیابید و هدفتان برطرف کردن این نیاز باشد :

برای افزایش احتمال موفقیت شما ، باید ابتدا بازار را پیدا کنید ، سپس به دنبال محصول یا خدمات مناسب برای فروش به آن بازار باشید . نکته اینجاست باید افرادی را بیابید که به دنبال یک راه حل برای این مشکلشان هستند ولی با جست و جو کردن نتایج خوب زیادی را پیدا نمی کنند. در اینترنت در انجام چنین تحقیقاتی تقریبا ساده است :

انجمن ها و سایت هایی که مردم در آنجا به سوال و جواب و گفتگو می پردازند را بررسی کنید و ببینید مردم به دنبال چه راه حل هایی هستند .

۲-سایت تان را طراحی و راه اندازی کنید :

پس از اینکه یک بازار یافتید و محصول و خدمات را برای فروش آماده کردید ، اکنون باید یک سایت برای کسب و کار اینترنتی تان راه اندازی کنید .

به یاد بسپارید نیازی نیست یک سایت با گرافیک سنگین و هزاران عنصر حواس پرت کن داشته باشید ، زیرا شما کمتر از ۵ ثانیه مهلت دارید تا نظر مخاطب را به سایت تان جلب کنید وگرنه آنها برای همیشه سایت را ترک خواهند کرد ، پس سایتی ساده در عین حال کاربردی راه اندازی کنید .

۳-محتوایی بنویسید که مخاطب را به مشتری تبدیل کند :

یک فرمول ثابت شده برای نوشتن متون فروش وجود دارد که بازدیدکنندگان را از لحظه ورود به سایت در مسیر تبدیل شدن به مشتری قرار می دهد .

  1. کنجکاوی و توجه شخص را با یک عنوان جذاب بدست آورید .
  2. مشکلی که محصول شما حل می کند را توضیح دهید .
  3. اعتبار خودتان را به عنوان یک شخص معتبر ایجاد کنید .
  4. نظرات مردمی که محصول شما را استفاده کرده اند در صفحه محصول اضافه کنید .
  5. درباره محصول صحبت کنید و اینکه چطور می تواند به کاربر منفعت برساند .

۴-یک اعتبار برای خودتان ایجاد کنید :

مردم برای یافتن اطلاعات مفید از اینترنت استفاده می کنند . این اطلاعات و محتوا مفید را همراه با لینک سایت خودتان به رایگان در سایر سایت ها قرار دهید تا سایت شما رنک و  رتبه بهتری در موتور های جست و جو بدست آورد . شما رفته رفته مخاطبین زیادی را جمع خواهید کرد . مزیت دیگر این است که هرکس از محتوای شما در سایت خود استفاده کند ، اغلب اوقات لینک سایت شما را در سایت خود قرار خواهد داد . موتور های جستوجو عاشق لینک از سایت های مرتبط هستند و به سایت شما به همین خاطر اعتبار بیشتری قائل می شوند .

چگونه یک کسب و کار اینترنتی سودآور راه اندازی کنیم ؟ بازاریابی ایمیلی

چگونه یک کسب و کار اینترنتی سودآور راه اندازی کنیم ؟

۵-از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار استفاده کنید :

لیست ایمیل یکی از ارزشمندترین دارایی های کسب و کار آنلاین شماست . با ساخت فرم دریافت ایمیل و دریافت ایمیل مخاطبینی که به محصولات و خدمات شما علاقه دارند ، مخاطبینتان به شما اجازه می دهند برایشان ایمیل بفرستید . هر کسی که سایت شما را می بیند و وارد لیست ایمیل شما می شود یک مشتری بلقوه است و برای پیگیری این شخص ، هیچ ابزاری به خوبی ایمیل وجود ندارد

۶-درآمدتان را از طریق پیشنهادات بهتر افزایش دهید :

یکی از مهمترین استراتژی ها در بازاریابی اینترنتی ، ایجاد ارزش هر مشتری است (Customer Lifetime Value) است . حداقل ۳۶ درصد از افرادی که قبلا از شما خرید کرده اند ، اگر پیگیر آنها باشید ، باز هم از شما خرید خواهند کرد .

کشاندن بازدیدکننده به سایت و تبدیل او به مشتری و اولین فروش تا اینجا سخت ترین و هزینه برترین کار است ، بنابراین باید با این روش ها کاری بکنید تا این افراد چندین بار دیگر از شما خرید کنند .

محصولاتی را پیشنهاد دهید تا محصول خریداری شده اولشان را تکمیل کنند ، کپن ها یا کد های تخفیفی برایشان ارسال کنید تا در خرید بعدی از آنها استفاده کنند .